آشنایی با خط تولید سود پرک در ایران

خط تولید سود پرک در ایران به عنوان یک ماده شیمیایی نیاز به تجهیزات کاملاً حرفه ای دارد. همین عوامل تولید محدود و منحصر به فرد این محصول در برخی از کارخانجات کشور را سبب شده است. جهت آشنایی هر چه بیشتر با این محصول قصد داریم به بررسی مراحل و شرایط تولید سود پرک بپردازیم. همچنین نحوه بسته بندی و چگونگی خرید ارزان آن به صورت مستقیم از کارخانه را شرح خواهیم داد.

آشنایی با خط تولید سود پرک در ایران

شرایط خط تولید سود پرک در ایران

شرایط خط تولید سود پرک در ایران سود پرک به عنوان محصولی طبیعی از تولید کلرین، ماده ای سفید رنگ و بدون بو است. دمای ذوب آن 1388 درجه سانتی گراد و چگالی آن 2.13 گرم مکتر مکعب است. در کارخانه های تولیدی این محصول با درجه خلوص 98 یا 99 درصد فرآوری و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
با وجود منابع نفت و گاز وسیع در کشور و بالطبع آن مراکز بزرگ پتروشیمی، ایران توانسته به یکی از بزرگترین قطب های تولید کننده انواع سود پرک در سطح جهانی تبدیل شود. با توجه به حجم تولیدات علاوه بر تامین نیاز داخلی، حجم قابل توجه ای از سود پرک ایرانی به کشورهای مختلف مانند ترکیه، پاکستان و کشورهای آسیای میانه صادر می شود.
در فرآیند تولید سود پرک، آب نمک یا همان سدیم کلرید به صورت الکترولیزی به کلر و هیدروژن تجزیه می شوند. در این فرآیند اگر بجای استفاده از آب نمک، از پتاسیم و کلسیم کلرید استفاده کنند محصول نهایی بجای سدیم حاوی پتاسیم و کلسیم خواهد بود.
در تولید سود پرک مایع به ازای تولید هر هزار کیلو گرم کلر حدود 1100 کیلو گرم سدیم هیدروکسید و حدود 28 کیلوگرم هیدروژن تولید خواهد شد. البته این در صورتی است که از محلول سدیم کلرید به عنوان ماده اولیه استفاده شود.

بررسی خط تولید سود پرک

بررسی خط تولید سود پرک در خط تولید سود پرک صنعتی از سه روش غشایی، دیافراگم و جیوه ای استفاده می کنند. در صورت استفاده از فرآیند جیوه ای، سود مایع عاری از کلر خواهد بود. توجه کنید که انواع سود پرک جامد و مایع با درجات کیفی مختلف در صنایع متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله مهمترین کاربردهای سود پرک به عنوان ماده اولیه عبارتند از:

  • سود پرک یا سود سوزآورد در صنایع رنگرزی
  • استفاده در صنعت کاغذسازی و پلاستیک
  • استفاده در صنایع کنسرو سازی
  • در صنایع تولیدی فلزی و شیشه روی
  • بکارگیری در ساخت آلومینیوم و ورق گالوانیزه

با توجه به افزایش میزان تولید و روند رو به رشد صادرات این محصول، برای سفارش عمده و خرید مستقیم انواع سود پرک جامد و مایع از کارخانه تولیدی می توانید از طریق این مرکز به عنوان نمایندگی پخش آنلاین اقدام به ثبت سفارش کنید.