بررسی قیمت کاستیک سودا

با بررسی قیمت کاستیک سودا مشاهده می کنیم که این محصول در برابر سال های گذشته با افزایش نرخ مواجه بوده است. دلیل آن هم شرایط کلی اقتصادی کشورمان می باشد. ولی سود پرک صنعتی را به دلایل مختلف از جمله درجه خلوص، چگونگی تولید و کیفیت آن همیشه ارزش گذاری می کنند. ضمن این که شرکت تولیدی هم مهم است، مثلاً سود پرک شفق ممکن است با برندهای دیگر از نظر قیمت فرق داشته باشد.بررسی قیمت کاستیک سودا

” روش استفاده از سود پرک”

با “روش استفاده از سود پرک” آشنایی دارید؟ این فرآورده شیمیایی را امروزه در بیشتر شرکت های صنعتی استفاده می نمایند. از تولید انواع مشتقات نفتی و گازی گرفته تا نگهداری مواد غذایی، ساخت شوینده های گوناگون، استفاده در داروسازی و پزشکی، کاغذ سازی، منسوجات و دیگر به شیوه های گوناگون به کار می رود.

ولی چنین ماده ای در ابتدا، حالت جامد دارد. به صورت تکه های کوچک و بزرگ می باشد و رنگ آن سفید است. روشن بودن آن به دلیل درجه خلوص بالا بوده و در همین حال هیچ بویی نیز نمی دهد. اما برای استفاده نیاز است که به حالت های گوناگون به ویژه مایع در آید. شرکت ها برای این کار، تمهیداتی را می سنجند.

مثلاً در آزمایشگاه های خاصی این کار را می کنند. پیش از این که فرآیند‌ مایع سازی صورت گیرد، لباس های مخصوص می پوشند که سر، چشم، صورت و همینطور کل بدن را زیر پوشش قرار می دهد. به دلیل خاصیت قلیایی که پس از افزوده شدن آب نشان می دهد، ممکن است خطرناک باشد.

در صورت عدم توجه به مسائل ایمنی، فرد شاید به سوختگی مبتلا شده و حتی بدتر از آن، نابینا شود. برای همین همواره تاکید شده که در زمان فرآوری حتماً لباس ویژه بپوشید.

تولیدکننده انواع کاستیک سودا

تولیدکننده انواع کاستیک سودا بزرگترین تولید کننده انواع کاستیک سودا، محصولاتش را به روش های متداول ساخته و عرضه می کند. گفتنی است، در این زمینه بیشتر از فرایند الکترولیز سدیم کلراید کار می گیرند. در چنین شیوه ای، برای ساخت می بایست از پیل جیوه کار گرفت که جریانی از جیوه را به نام کاتد به کار می برد و بعد از آن سدیم حاصل با آب ترکیب می گردد.

این کار سبب می شود تا سود سوزآور تولید شود. فرایند دیگری هم به نام پیل دیافراگم است که الکترولیت از آند به سوی کاتد حرکت نموده و دیافراگم که جنس پنبه کوهی یا مواد غشایی دیگری دارد، آند و کاتد را از هم دیگر جدا می نماید.

پس از این که محصول در هر کدام از این دو فرایند به دست آمد، در بسته بندی های خاصی قرار داده شده و به فروش می رسند.