صادرات سود پرک به صورت عمده

سود پرک، که به نام های سود سوز آور و سود کاستیک معروف است، در گروه مواد قلیایی قرار می گیرد و واکنش پذیری آن بسیار بالاست. بخاطر همین امر، در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد. این ماده، در اصل شکلی بلوری دارد و رنگ آن سفید و بدون بو است. یکی از ویژگی های مهم سود پرک این است، که با آب به آسانی حل شده و واکنش پذیری آن با رطوبت موجود در هوا بالاست. در اثر واکنش با آب، حرارت آب بالا رفته، که در این صورت باید جوانب احتیاط رعایت گردد. صادرات سود پرک، با توجه به فاکتورهایی، مانند مرغوبیت و کیفیت این محصول پرکاربرد، در بازارهای جهانی انجام می گیرد. 

صادرات سود پرک به صورت عمده

آشنایی با مهمترین کاربرد های سود پرک

آشنایی با مهمترین کاربرد های سود پرککاربرد سود پرک در صنعت بسیار وسیع است. به طوری که صنایع مختلف با روش ها و شیوه های گوناگون برای تولید محصولات خود، از آن بهره می برند. استفاده عمده سود پرک، در صنایع تولیدی کارتن و کاغذ است. بخش عمده ای از این محصول در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. 

از دیگر موارد استفاده سود پرک، می توان به صنایع رنگرزی اشاره کرد. از این محصول، برای تولید انواع مواد شوینده و صابون به کار برده می شود. در صنعت داروسازی کاربرد فراوان دارد. در ساخت انواع داروها و محصولات دارویی، مانند آسپرین و داروی ضد انعقاد خون کاربرد دارد. کاربرد دیگر سود پرک، در بخش انرژی است و برای تهیه پیل های سوختی مورد استفاده قرار می گیرد. پیل های سوختی قادر به تولید برق برای طیف وسیعی از برنامه ها، مانند حمل و نقل و موارد اضطراری هستند. رزین های اپوکسی که به وسیله این ماده تولید می گردند، در توربین های بادی استفاده ویژه ای دارند. استفاده سود پرک در تاسیسات تصفیه آب حائز اهمیت است. از سود پرک برای کنترل میزان اسیدی بودن آب و حذف فلزات سنگین استفاده می کنند. کاربرد دیگر سود پرک در تولید و پردازش غذا است. از این ماده برای جداسازی پوست از گوجه فرنگی، سیب زمینی و سایر میوه جات جهت کنسرو کردن استفاده می شود. از طرفی به عنوان ماده نگهدارنده غذا محسوب می شود، که از رشد قارچ ها و باکتری ها در مواد غذایی جلوگیری می کند. 

اهمیت صادرات سود پرک به بازار های خارجی

اهمیت صادرات سود پرک به بازار های خارجیسود پرک صادراتی تولید شده در ایران، از کیفیت بالایی برخوردار است و گوی سبقت را از کشورهای دیگر، مانند چین ربوده است. صادرات این محصول پر اهمیت، علاوه بر ورود ارز به کشور، زمینه اشتغال افراد زیادی را در این حرفه مهیا نموده است. صادرات این محصول با ارزش، در بسته بندی های استاندارد و طبق اصول به کشورهای مختلف، نظیر ازبکستان، افغانستان، ترکیه، گرجستان، اوکرین و غیره انجام می گیرد.