مرکز تولید و عرضه سود پرک ارومیه با قیمت ویژه

شهر ارومیه مرکز تولید و عرضه سود پرک در ایران است که این محصول را با قیمتی ویژه به مشتریان ارائه می دهد.

مراحل تولید سود پرک ارومیه

سود پرک‌ های ارومیه یکی از با کیفیت‌ ترین محصول تولید شده توسط تولید کنندگان این محصول در شهر ارومیه است؛ تولید کنندگان این شهر سود پرک را بر اساس مراحل زیر تولید می‌ کنند.

در ابتدا بهتر است بدانید سود پرک‌ ها ماده‌ های شیمیایی با ماهیت قلیایی هستند، که نقش عمده و گسترده‌ ای در صنعت به منظور تولید محصولات مختلف بر عهده دارد.

علاوه بر این از این ماده قلیایی در صنایع مختلف با نام‌ های کاستیک سودا، سود کاستیک، سود پرک، هیدروکسید سدیم، سود سوزآور و نام‌ های دیگر قابل تشخیص و شناسایی است.

با اطمینان کامل می‌ توان گفت بیشتر از 95 درصد از ظرفیت تولید کلر و همچنین به طور تقریبی 100 از ظرفیت تولید کاستیک سودا بر اساس فرایند هیدرولیز آب نمک انجام می‌ شود.

به طور کلی برای تولید سود پرک‌ های ارومیه از سه روش متفاوت استفاده می‌ شود؛ روش های تولید کاستیک سودا ها شامل: روش غشایی (ممبران)، روش جیوه‌ ای (مرکوری) و روش دیافراگم است.

در ادامه مطالب می‌ خواهیم هر یک از روش‌ های تولید هیدروکسید سدیم را به طور کامل توضیح دهیم.

  • روش غشایی (ممبران)

رایج‌ ترین روشی که برای تولید سود پرک‌ های ارومیه استفاده می‌ شود، روش غشایی (ممبران) است.

در روش غشایی بر خلاف روش دیافراگم در اطراف هر یک از الکترود های موجود در محلول‌ ها به جای دیافراگم، غشا قرار می‌ گیرد؛ به زبان ساده‌ تر الکترود ها را غشا ها احاطه می‌ کنند.

در روش‌ های غشایی آب نمک‌ های اشباع وارد محفظه اول (رآکتور) می‌ شود؛ در این مرحله یون‌ های کلرید موجود اکسیده شده و پس از، از دست دادن الکترون باعث ایجاد گاز کلر می‌ شود.

در این روش فقط تنها یون های مثبت اجازه عبور به بخش دوم سلول‌ ها را دارند و یون‌ های کلرید در بخش سابق باقی می‌ مانند.

در نهایت واکنشی بین یون‌ های سدیم و یون‌ های هیدروکسید اتفاق می‌ افتد، که موجب تولید هیدروکسید سدیم می‌ شود.

  • روش جیوه‌ ای (مرکوری)

روش جیوه‌ ای مرکوری به نام فرایند کستر و کلنر معروف و شناخته شده است؛ در این فرایند محلول اشباع آب نمک در قسمت بالای یک لایه نازک که شامل جیوه است، قرار می‌ گیرد.

در این مرحله از فرایند جیوه نقش کاتد را بر عهده دارد، به همین علت با سدیم به دست آمده وارد واکنش می‌ شود؛ پس از ترکیب این دو ماده (سدیم و جیوه) آمالگام به دست آمده و با آب واکنش پیدا می‌ کند.

پس از واکنش پیدا کردن آمالگام با آب، این مخلوط تجزیه می‌ شود؛ در نهایت جیوه به دست آمده به فرایند جیوه‌ ای بازگشته و کلر به دست آمده مانند گاز خارج می‌ شود.

  • روش دیافراگم

تنها روشی که همزمان کلر، هیدروکسید سدیم و هیدروژن با یکدیگر تولید می‌ شوند، روش دیافراگم است.

در روش دیافراگمی دو بخش‌ های رآکتور توسط یک صفحه دیافراگم نفوذ پذیر از یکدیگر جدا می‌ شوند، جنس این صفحه دیافراگمی از آزبست است.

در رآکتور های دیافراگمی آب نمک‌ های اشباع به بخش‌ های به نام آند سلول انتقال پیدا می‌ کند؛ یعنی به بخشی انتقال داده می‌ شوند که گاز کلر تولید می‌ شود و از آنجا جریان پیدا می‌ کند.

نقش مهم دیافراگم در روش دیافراگمی، جدا کردن محلول آب نمک از سود مایع است یا می‌ توان گفت در جایی که گاز هیدروژن در آن آزاد می‌ شود.

روش‌ های دیافراگم، جیوه‌ ای و غشایی برای تولید سود پرک‌ های ارومیه به کار برده می‌ شود؛ رایج‌ ترین آن ها روش غشایی بوده و خالص‌ ترین سوت پرک از روش غشایی و دیافراگم به دست می‌ آید.

بررسی خلوص سود پرک ارومیه

سود پرک های ارومیه یکی از با کیفیت‌ ترین سود سوزآور موجود در بازار است، که با میزان خلوص متفاوتی تولید می‌ شود؛ برای بررسی بیشتر خلوص این ماده شیمیایی با ما همراه باشید.

همان طور که در مطالب بالا ذکر کرده‌ ایم سود پرک‌ های ارومیه از روش‌ های دیافراگم جیوه‌ ای غشایی تولید می‌ شود.

کاستیک سودا هایی که از روش جیوه‌ ای (مرکوری) تولید می‌ شود، میزان خلوص بسیار بالایی دارد؛ اما از طرفی دیگر، آسیب‌ های زیادی به محیط زیست وارد می‌ کنند.

در روش جیوه‌ ای با اینکه کاستیک سودا ها با خلوص بالا و عاری از کلر تولید می‌ شوند، اما باید در این فرایند از چند تن جیوه استفاده شود.

با به کارگیری چندین تن جیوه در این فرایند، مشکلات زیست محیطی زیادی ایجاد می‌ شود؛ در ابتدایی‌ ترین حالت برای تولید این ماده شیمیایی در چرخه تولید معمولی، صد ها کیلوگرم جیوه استفاده می‌ شود.

همچنین هیدروکسی سدیمی که از این روش تولید می‌ شود، نیز شامل مقداری جیوه است که باعث ایجاد مسمومیت های زیست محیطی می‌ شود.

از طرفی با استفاده از روش‌ های دیافراگمی و غشایی میزان خلوص سود پرک‌ های ارومیه بالاتر بوده و در این دو روش به هیچ عنوان از جیوه برای تولید این ماده شیمیایی استفاده نمی‌ شود.

اما سود کاستیک به دست آمده دارای مقداری کلر است که باید از این ماده حذف شود.

به طور کلی استفاده از روش غشایی و دیافراگمی برای تولید سود پرک‌ های ارومیه بهتر است؛ چرا که موجب بروز مسمومیت و آسیب‌ های زیست محیطی نمی‌ شود و در این دو روش به هیچ عنوان از جیوه استفاده نمی‌ شود.

خرید سود پرک ارومیه فله

معمولا سود پرک‌ های ارومیه را به صورت بسته‌ بندی به مصرف کنندگان عرضه می‌ کنند اما اگر شما خریداران عزیز قصد خرید فله‌ ای این محصول را دارید، می‌ توانید به عرضه کنندگان اصلی این محصول، در بازار های الکترونیکی مراجعه کنید.

در بازار های الکترونیکی، فروشگاه‌ های آنلاین زیادی وجود دارد و شما مصرف کنندگان عزیز می‌ توانید به راحتی با اتصال به اینترنت و با چند کلیک به این فروشگاه‌ ها دسترسی پیدا کنید.

با دسترسی سریعی که به این فروشگاه‌ ها دارید می‌ توانید به راحتی محصول مورد نظر را با توجه به وزن و میزان خلوص مورد نیاز پیدا کنید.

علاوه بر این دسترسی به فروشگاه‌ های عرضه کننده این محصول در بازار های الکترونیکی حد و مرزی ندارد.

همچنین بهتر است بدانید این محصولات به طور مستقیم از عرضه کننده به شما مشتریان عزیز عرضه می‌ شود.

در این فرایند به دلیل حذف واسطه‌ گران قیمت محصول مورد نظر برای مصرف کنندگان مناسب‌ تر در نظر گرفته می‌ شود.

مجموعه ما سال‌ های متعددی است که از عرضه کنندگان اصلی سود پرک‌ های ارومیه در داخل و خارج از کشور است؛ بنابراین با عرضه کاستیک سودا های با کیفیت و خالص توانسته نظر مصرف کنندگان را به خود جلب کند.

شما نیز می‌ توانید به راحتی زود پرک‌ های ارومیه را در مجموعه ما با قیمت 370.000 تومان تا 1.780.000 تومان خریداری کنید؛ برای خرید این ماده شیمیایی می‌ توانید از لینک موجود در پایین صفحه کمک بگیرید.