بازار خرید کاستیک سودا اهواز

شرایطی را فراهم آورده ایم تا در بازار خرید کاستیک سودا اهواز، بتوانید مقادیر مورد نیاز را جهت پیشبرد کسب و کار خود تهیه کنید.

آشنایی با نحوه تولید کاستیک سودا

آشنایی با نحوه تولید کاستیک سودا، به دلیل کاربردهای فراوان سود پرک در اکثر صنایع بزرگ و مهم و به تبع آن مصرف بالای این فراورده در جهان، هر روزه مقادیر قابل توجهی از این ماده ارزشمند در صنایع شیمیایی و کارگاه ها تولید می شود.

هیدروکسید سدیم یا به اصطلاح، کاستیک سودا حاصل ترکیب شیمیایی سه عنصر اصلی سدیم، اکسیژن و هیدروژن است.

کاربرد خارق العاده ی سود پرک در صنایع بزرگی چون نفت و گاز، سرامیک سازی، کاغذ سازی، خودرو، شوینده ها، نساجی، چرم، صنایع بهداشتی و کنترل پساب های شهری، تولید و عرضه ی این محصول کارآمد را بسیار ضروری و مهم کرده است.

با وجود معدود بودن عنصرهایی که در تولید کاستیک سودا به کار می روند و همچنین فراوانی مواد اولیه، این محصول می تواند با روشهای گوناگونی تولید شود ولی در حال حاضر متناسب با شرایط کارگاهی که از تکنولوژی پیشرفته ی روز، نیروی انسانی متخصص و کارگران حرفه ای بهره می برد، تولید کاستیک سودا از دو طریق انجام می گیرد که عبارتند از:

  1. الکترولیز محلول سدیم کلرید: در نتیجه ی الکترولیز، محلول های سدیم کلرید در ظروف الکترولیتی هیدروکسید سدیم تولید می شود که خود به دو روش پیل جیوه و پیل دیافراگم صورت می پذیرد، در روش اول از جیوه به عنوان کاتد استفاده شده و با قرارگیری آن در محلول سدیم و آب، سدیم هیدروکسید تولید می شود، در روش دوم از فیلترهای سلولوزی و حرکت الکترولیت از آند به سمت کاتد استفاده می شود.
  2. فرایند سودا آهک: قدیمی ترین روش تولید سود پرک، ترکیب کلسیم هیدروکسید یا همان آهک تغییر شکل یافته از کربنات کلسیم به دو شکل زنده و مرده با سدیم کربنات یا سود آش تولید شده از ترکیب کربنیک اسید و نمک سدیم است، در ترکیب آهک زنده به دلیل واکنش پذیری بالای آن با آب، حرارت و بخار زیادی تولید می شود و همین مسئله استفاده از آهک مرده را توجیه پذیر می کند.

بازار خرید کاستیک سودا اهواز

چند ویژگی بهترین کاستیک سودا

کاستیک سودا به سه صورت؛ پرک (پولکی یا سکه ای)، دانه ای و بلوکی در بسته بندی هایی به شکل کیسه های 25 کیلویی، پیت های فلزی 25 کیلویی، پالت های 5 تنی و کیسه های 1 تنی در بازار عرضه می شود که از لحاظ شیمیایی و ساختاری هیچ تفاوتی با هم ندارند اما هر یک کاربردهای خاص خود را دارد، متناسب با صنایع مصرف کننده، هر یک از انواع سود کاستیک سوداخریداری می شود.

اگر بخواهیم چند ویژگی کاستیک سودا را ذکر کنیم ابتدا باید به مورد مصرف آن دقت کنیم.

بهترین کاستیک سودا برای صنایع نساجی که از آن برای سفید کردن رنگ الیاف و یا زدودن پرز پارچه ها استفاده می شود و همچنین باز کردن پساب های شهری، کاستیک سودا مایع می باشد.

در انواع جامد سود سوز آور سفید بودن رنگ، شکنندگی بالا و وجود تخلخل بالا در قالب های بزرگ، علامت بالا بودن کیفیت است.

در صنایع غذایی و تولید مواد بهداشتی استفاده از سود پرک فاقد جیوه و آهن از اولویت بالایی برخوردار است.

سود پرک با کیفیت را که درصد ناخالصی پایینی دارد از روی رنگ آن می توان تشخیص داد. سود پرک خالص کاملا سفید رنگ و مات است.

وجود جیوه در سود موجب تیرگی رنگ آن و رفتن به سمت خاکستری می شود.

وجود ترکیبات آهن در سود پرک رنگ آن را به سمت کرمی و زرد متمایل می کند.

چند ویژگی بهترین کاستیک سودا

چند کاربرد کاستیک سودا

سود سوز آور علی رغم گمنام بودنش کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد و کمتر ماده ی شیمایی را می توان یافت که چنین کارایی بالایی در انواع فرایندهای تولیدی داشته باشد.

برای اینکه چند کاربرد کاستیک سودا را مرور کنیم بهتر است بر اساس عملکردش در صنایع مختلف آنرا دسته بندی کنیم که عبارتند از:

تجزیه کنندگی: در صنایع کاغذ سازی برای تجزیه بافت های سلولوزی چوب و تهیه خمیر کاغذ و همچنین در تهیه فراورده های نفتی کاربرد دارد.

تحلیل: در صنایع آلومینیوم سازی برای حل کردن سنگ معدنی بوکسیت و خروج عنصر آلومینیوم نقش دارد و همچنین جهت انهدام اجساد حیوانات و پاکسازی انشعابات فاضلاب به کار می رود.

شویندگی: در شستشوی سبزیجات و میوه ها در صنایع غذایی، شستشوی کاغذهای بازیافتی در صنایع کاغذ سازی و همچنین شستشوی الیاف و پارچه در نساجی و چربی زدایی از انواع مواد اولیه و سطوح کاربرد دارد.

متعادلسازی اسید: برای متعادلسازی میزان ph و رسوب فلزات سمی و سنگین در تصفیه ی آب و همچنین در متعادلسازی سطح اسید در باطری خودرو به کار گرفته می شود.

کاهش نقطه ذوب: در صنایع کاشی و سرامیک و تولید ظروف چینی از سود پرک در ترکیب با خمیر و لعاب برای کاهش دمای ذوب و صیقلی شدن سطح لعاب و افزایش استحکام بدنه استفاده می شود.

گند زدایی و ضد عفونی: علاوه بر از بین بردن جرم های انواع سرامیک و کاشی، برای استریلیزه کردن مواد غذایی کنسرو شده و بسته بندی شده به کار می رود.

سفید کنندگی: صنایع نساجی و صنایع کاغذ سازی برای زدودن رنگ های طبیعی و رساندن رنگ خمیر کاغذ و الیاف به پایه ی یک از این ماده استفاده می کنند.

اکتشاف: در واکنش با نفت و گاز و کشف منابع زیر زمینی استفاده می شود.

چند کاربرد کاستیک سودا

مرجع فروش کاستیک سودا اهواز

مرجع فروش کاستیک سودا اهواز با در نظر داشتن نیاز بالای صنایع مختلف کشور و همچنین حجم بالای مصارف خانگی و شهری انواع سود سوز آور در مدیریت پساب ها و گند زدایی سطوح، جهت تامین اقلام مورد نیاز بازار مصرف، اقدام به تهیه بهترین محصولات و فروش و عرضه ی حضوری و اینترنتی فراورده های کارخانه تولید سود سوز آور نموده است.

تولید کننده کاستیک سودا مایع با ارائه مستقیم و بدون واسطه محصول با کیفیت استاندارد خود جهت صنایع مصرف کننده این محصول، علاوه بر حذف هزینه های ناشی از حضور واسطه گران، محصولی با کیفیت تضمین شده و عاری از هرگونه ناخالصی را در دسترس مصرف کننده قرار داده است.

لازم به ذکر است که برای راحتی مشتریان، معرفی کامل کالا در سایت صورت گرفته است.

مدیران بخش های مختلف صنعتی و صاحبان کارگاه ها که به درجه ی کیفی مواد اولیه مورد نیاز کسب و کار خود اهمیت می دهند، می توانند با مراجعه به سایت این مجموعه از انواع کاستیک سودا در بسته بندی های مختلف بازدید کرده و ضمن آگاهی از مشخصات کیفی و کمی محصولات، متناسب با معیارهای خود بهترین گزینه را انتخاب نموده و جهت خرید از طریق ثبت سفارش اقدام نمایند.