تولیدکنندگان سود پرک در مشهد

سود پرک ماده ای جامد و سفید رنگ است که PH بالای ۱۳ دارد، از این رو خاصیت قلیایی بسیار بالایی دارد. از خواص این ماده می توان در تولید محصولات صنعتی استفاده کرد. تولید کنندگان‌ سود پرک در مشهد این محصول را در اختیار صنایع تولیدی در این شهرستان بزرگ و استان های همجوار قرار داده و یا سود پرک مشهد را که دارای بالاترین کیفیت های شیمیایی است به خارج از کشور صادر می کنند.

تولیدکنندگان سود پرک در مشهد

موارد استفاده از سود پرک خوراکی

موارد استفاده از سود پرک خوراکی سود پرک ماده ای با کاربرد گسترده در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی است. این ماده شیمیایی با نام علمی سدیم هیدروکسید، به صورت جامد خرید و فروش می شود. این ماده یکی از شکل های سدیم هیدروکسید صنعتی است که به دلیل مشکلات و هزینه های زیاد در نگهداری و نقل و انتقال سدیم هیدروکسید مایع، به شکل جامد در آمده است. پودر و گرانول نیز شکل های دیگری از سدیم هیدروکسید جامد هستند. سود پرک اثر خورندگی بالایی دارد و دلیل آن خاصیت قلیایی بالای آن است، از این رو به آن سود سوزآور و کاستیک سودا هم گفته می شود.

استنشاق ذرات حاوی سود پرک یا تماس آن با سطح بدن، موجب التهاب، تورم، سوختگی و زخم در نواحی برخورد شده و در صورت تداوم تماس سود پرک با اندام ها، موجب آسیب های جدی در این اندام ها خواهد شد. با این وجود، ازaاین ماده شیمیایی خطرناک و خورنده، در صنایع غذایی استفاده می شود. سود پرک برای استفاده در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی به صورت مایع در می آید.

در صنایع غذای از سدیم هیدروکسید مایع به صورت بسیار رقیق استفاده می شود. از جمله خواص NaOH خاصیت بالای قلیایی آن است که در تنظیم PH مواد غذایی و جلوگیری از رشد باکتری و میکروب ها در کنسروها استفاده می شود. همچنین از سود پرک به عنوان شیرین کننده زیتون استفاده شده تا تلخی آن گرفته شود‌.

در تولید انواع بستنی از سود پرک به عنوان قوام دهنده این خوراکی بهره می‌برند. در تولید رنگ نوشابه ها و نوشیدنی ها ی گاز دار از سود پرک استفاده می کنند. برای کاهش میزان اسیدیته کاکائو و ایجاد رنگ و طعم بهتر در فرآیند شکلات سازی از سود پرک بهره می گیرند. در صنعت، برای پوست کنی انواع میوه از سود پرک استفاده می شود. سود پرک پوست میوه را تجزیه کرده و آسیبی به بافت میوه نمی‌زند، در عین حال مانع از تغییر رنگ میوه می شود.

بررسی بازار سود پرک مشهد

بررسی بازار سود پرک مشهد

مشهد شهری صنعتی با کارخانه های فراوان است و سود پرک به عنوان ماده اولیه بسیاری از صنایع، در این منطقه کاربرد و فروش بالایی دارد.

تولید و تامین کننده سود پرک مشهد علاوه بر تامین نیاز صنایع این منطقه از کشور، به دلیل همجواری و نزدیکی با کشورهای افغانستان، ترکمنستان و پاکستان می تواند از این قابلیت استفاده کرده و محصولات خود را به خارج از کشور هم صادر کند.