عرضه کلی سود مایع ایرانی به بازار

سود مایع ایرانی که با نام های مختلف نیز هم شناخته میشود از جمله سودای قلیایی، قلیا، و… .فرمول شیمیایی آن همان نمک یعنی  NaOH است که در بازار با غلظت های مختلف 30 و 50 درصد به مشتریان عرضه می شود.

 ترکیب سود مایع دارای رنگ شفاف و روشنی است و واکنش پذیری بسیار بالایی دارد و همچنین دارای خاصیت خورندگی بالایی است که در تماس با پوست امکان آسیب زدن به این بافت را دارد به همین دلیل باید تمام جوانب احتیاط را هنگام استفاده ازاین ترکیب را رعایت کرد.

عرضه کلی سود مایع ایرانی به بازار

سود مایع در کجا کاربرد دارد؟

سود مایع در کجا کاربرد دارد؟ سود مایع به شدت واکنش گر می باشد و با فلزات مانند الومینیوم، روی، قلع، منیزیوم و… به راحتی واکنش می دهد و همچنین می تواند به آسانی رطوبت و کربن دی اکسید موجود در هوا را جذب کند. به دلیل واکنش پذیری بالا در هنگام استفاده از این ترکیب باید بسیار مراقب بود و همچنین باید دانست که در صورت ترکیب سود کاستیک مایع با آب واکنش گرمازایی اتفاق می افتد که حتی امکان انفجار هم دارد. و همچنین با بالا رفتن دمای محیط میزان پایداری این ترکیب کاهش می یابد.

کاربرد سود مایع فراوان است و از آن در صنایع استفاده زیادی از این ترکیب می کنند که می توان به چند نمونه از آنها اشاره کرد که شامل :

صنعت تولید کاغذ و کارتن

صنایع چرم و نساجی 

خنثی سازی اسید و باطری سازی

صنایع رنگرزی، نوشابه سازی، کنسرو سازی و… .

در بین صنایع بیشترین استفاده از سود کاستیک را صنایع کاغذ و 

خمیر کاغذ  در سراسر جهان را دارا هستند.

برترین تولید کننده سود مایع ایرانی

برترین تولید کننده سود مایع ایرانی به دلیل میزان درخواست فراوان برای سود کاستیک، میزان تولید جهانی سود سوز آور در جهان بسیار زیاد است زیرا این ماده در صنعت کاربرد بسیاری دارد.  ایران به دلیل دارای زمین های نفت خیز و دارای گاز یکی از دارندگان صنایع پتروشیمی است و همچنین به یکی از تولید کنندگان مطرح کاستیک سودا و سود جامد در سطح جهانی تبدیل شده است. کارخانجات زیادی به تولید سود مایع پرداخته اند تا جایی که می توان ادعا کرد کشور ایران بزرگ ترین تولید کننده سود مایع در منطقه خاور میانه است.

سود سوز آور را در بسته بندی های مختلف با توجه به نیاز صنایع بسته بندی می کنند که میتوان آن ها را در بشکه های 20لیتری یا 220لیتری و اندازه های دیگر بسته بندی کرد ، به دلیل واکنش پذیری بالایی که این ترکیب دارد باید در بسته بندی کردن آن به شدت مراقب باشیم و  در مخازن فلزی و یا ظرف های پلاستیکی مقاوم  و در دمای پایین و دور از مواد ناسازگار نگه داری شود.