قیمت خرید محلول سود مایع در بازار

محلول سود مایع یا سدیم هیدروکسید یا سود کاستیک ماده ای جامد است که به صورت محلول در آب به وجود می آید. سود پرک جامد، سفید رنگ، به شکل گرانوله یا پرک شده  است و دارای ویژگی های خاصی از جمله نقطه ذوب و چگالی معین می باشد. این محصول به دلیل خصوصیات منحصر به فرد در صنایع مختلفی کاربرد وسیع دارد. در ادامه به بررسی ویژگی ها و کاربردهای این ماده می پردازیم.

قیمت خرید محلول سود مایع در بازار

آشنایی با شکل های مختلف سدیم هیدروکسید

آشنایی با شکل های مختلف سدیم هیدروکسید دو شکل معمول این ماده که مورد استفاده قرار می گیرد به شکل مایع و جامد می باشد. این ماده بدون بو و سفید رنگ است و در آب حل می شود، در اتانول و متانول حلالیت کمتری دارد و در محلول های غیر قطبی و اتر حل نمی شود. واکنش این ماده با آب واکنشی گرماده است و گرمای قابل توجهی از این طریق آزاد می شود به همین دلیل باید نکات ایمنی در این هنگام رعایت شود.

به طور کلی از این ماده معدنی برای کنترل PH و به عنوان بافر در تولید مواد بسیاری از جمله مواد آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. این ماده دارای خلوص بسیار بالایی است و می توان آن را به صورت مستقیم به غذا اضافه نمود.

با توجه به این که این محلول به راحتی رطوبت هوا را جذب می کند، باید در نگهداری آن بسیار مراقب بود و در جای خنک و خشک قرار داد. معمولا آن را در ظرف هایی قرار می دهند که در برابر نفوذ هوا مقاوم هستند تا کربن دی اکسید توسط این ماده جذب نشود.

بازار فروش محلول سود مایع در کشور

بازار فروش محلول سود مایع در کشور بازار فروش سود مایع از رونق خاصی برخوردار است زیرا در صنایع مختلف دارای کاربردهای گسترده ای می باشد. خرید محلول سود برای استفاده صنایع زیر انجام می شود:

  • محصولات شوینده
  • صنایع دارویی
  • محصولات آرایشی بهداشتی

این محصول دارای خواص متنوعی است و از هر یک از آن ها در صنعت خاصی بهره می برند. به طور مثال از خاصیت بازی و سفید کنندگی آن برای تولید مواد شوینده، کاغذ، آلومینیوم و … استفاده شود. قدرت بازی بالای این ماده باعث شده است با استفاده از مقدار کمی از آن به هدف مورد نظر دست پیدا کرد.

این محصول در تماس با پوست باعث خوردگی می شود و باید دقت لازم در استفاده مستقیم از آن به عمل آید. قابلیت دیگر آن انحلال چربی هاست که امروزه بسیار به آن نیازمندیم. محصولات شوینده به دلیل داشتن این محصول در ترکیب خود برای کشتن ویروس ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

این محصول برای دارویی هایی که جهت ضد انعقاد خون و حفظ کلسترول بدن تولید می شوند، کاربرد وسیعی دارد.