قیمت فروش سود پرک در اهواز

قیمت فروش سود پرک اهواز بسته به نوع خرید، کیفیت و شرایط بازار متفاوت می باشد. سود پرک ماده ایی جامد و سفید رنگ می باشد که قابلیت حل شدن در آب را دارد. این ماده شیمیایی از پرمصرف ترین مواد در تولید انواع محصولات می باشد. این محصول با نام مختلفی مانند سود سوزآور، سود کاستیک، هیدروکسید سدیم شناخته می شود.

سود سوز آور یک باز قوی است که در اکثر صنایع از آن استفاده می شود. تقریبا 56% از تولیدات سدیم هیدروکسید در صنایع استفاده می شود و 25% آن در صنایع غذایی. بیشترین کاربرد سدیم هیدروکسید در نمک ها سدیمی و مواد شوینده، به عنوان تنظیم کننده pH و سنتز مواد آلی مورد استفاده قرار می گیرد. از NaOH در فرایند بایر برای تولید آلومینیوم نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در صنعت پتروشیمی، این ماده به عنوان ماده افزودنی در گل حفاری به منظور افزایش قلیایی در سیستم بنتونیت( Bentonite)، برای افزایش ویسکوزیته گل و برای خنثی کردن گازهای اسیدی استفاده می شود.

قیمت فروش سود پرک در اهواز

کاربرد سود سوزآور در صنایع کاغذسازی

کاربرد سود سوزآور در صنایع کاغذسازی

کاربرد سود پرک سوزآور در صنایع کاغذ سازی شامل گزینه های زیر می شود:

  • از قدیمی ترین کاربرد این ماده شیمیایی در صنعت تولید کاغذ می باشد که باعث شده هزینه های تولید کاهش یابد.
  • استفاده از این محصول سبب شده تا کاغذ شفاف و سفید شود.

علاوه بر این، این ماده ارزشمند کاربرد های دیگری هم دارد که ما در زیر به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

  • این محصول در صنعت پتروشیمی استفاده می شود. برای این منظور در چاه های نفت به عنوان سولفور زادایی استفاده می کنند.
  • از موارد مصرف این ماده می توان به صنعت غذایی اشاره کرد. که برای تولید انواع محصولات لبنی و نوشابه استفاده می شود. علاوه بر این می توان برای شستن میوه ها و سبزیجات هم از آن ها استفاده کرد.
  • از این ماده شیمیایی می توان برای تصفیه آلومینیوم استفاده کرد.
  • برای نظافت و شست و شو هم مناسب می باشد.
  • در قالی شویی برای شستن فرش ها از این ماده به جای شامپو و پودر شوینده استفاده می کنند.
  • خاصیت چربی زدایی سود پرک باعث شده برای تولید صابون از آن استفاده کنند.
  • از دیگر کاربرد های این ماده می توان به تولید سرامیک، تصفیه روغن، تولید الکل، چرم سازی و دباغی، تلخ گیری زیتون، داروسازی، لوله بازکن، صنایع بازیافت، شستن مخازن و ماشین آلات و… اشاره کرد.

خاصیت چربی زدایی سود سوز آور تاثیر زیادی بر حذف ناخالصی ها در خمیر کاغذ دارد و منجر به تولید محصولات باکیفیتی خواهد شد. همچنین این مواد منجر به حذف ناخالصی ها شده و در نهایت کاغذ سفید و مرغوب تولید خواهد شد. اصلی ترین کاربرد سود پرک در صنایع کاغذ سازی، حذف چیپس چوب و ذرات بسیار ریز چوبی در خمیر اولیه کاغذ می باشد.

تولیدکنندگان داخلی سود پرک در اهواز

تولیدکنندگان داخلی سود پرک در اهواز

تولید کنندگان داخلی سود پرک در اهواز تمام تلاش خود را انجام می دهند. تا محصولی مثال زدنی را در اختیار مشتریان بگذارند. این ماده به صورت مایع هم تولید می شود که در بشکه های پلاستیکی عرضه می شوند. ولی سود پرک جامد در کیسه بسته بندی می شوند. ظرفی که سود پرک مایع در آن نگهداری می شود. باید کمترین تماس را با هوا داشته باشد. خلوص سود پرک مایع ۵۰-۴۸% می باشد ولی خلوص سود پرک جامد  ۹۸% است. میزان خلوص سود پرک صنعتی با توجه به نوع استفاده ایی که از آن می شود،فرق می کند. به همین دلیل استفاده کنندگان این محصول باید بدانند از چه مقدار خلوصی باید برای تولید محصول خود استفاده کنند. تا بتوانند محصول با کیفیتی را تولید و روانه بازارها کنند.

تولید کنندگان داخلی علاوه بر کنترل کیفیت سود، به توزیع و قیمت مناسب نیز توجه دارند.

استاندارد های موجود در تولید سود پرک

استاندارد های موجود در تولید سود پرک در ۲۴ آبان سال ۱۳۸۴ کمیته استاندارد شیمیایی و پلیمر ، استانداردی به عنوان استاندارد سدیم هیدروکسید مورد استفاده در تصفیه آب آشامیدنی ، ویژگی ها و روش های آزمون تصویب کرد که دلیل آن هماهنگ کردن استاندارد های داخلی با جهانی در زمینه مصرف سود پرک می باشد. مفاد این استاندارد ملی به شرح زیر است:

۱- هدف و دامنه کاربرد: هدف این استاندارد ، مشخص نمودن ویژگی ها ، نمونه گیری ، روش های سنجش ، انبارداری ، بسته بندی و نشانه گذاری سود پرک است.

۲- درجه بندی و طبقه بندی آن : در این دستور العمل ، سود پرک از لحاظ دارا بودن فلزات سنگین درجه بندی می شود و طبق این طبقه بندی ، کاستیک سودا به دو دسته سود مایع و سود پرک تقسیم می شود.

۳- خواص فیزیکی یا شکل ظاهری : سود پرک به رنگ سفید است و در دمای بیش از بیست درجه به راحتی در آب حل شده و در غلظت بالاتر از ۵۵ درصد کمی تبلور پیدا می کند.

۴- ویژگی ها: سدیم هیدروکسید دارای فرمول مولکولی NaOH است.این سودا بسیار قلیایی بوده و رقیق سازی آن به همراه ایجاد گرما است که باید نکات ایمنی رعایت شود. همچنین خلوص سود پرک باید حداقل ۹۶ درصد جرمی باشد.

۵- آزمون های تعیین pH : قلیاییت این سودا با روش استاندارد اسیدی و به روش تتراسیون انجام می شود. برای تعیین میزان کلرید سدیم باید مقدار آن بر اساس مقدار کلرید و با استاندارد مشخص شده تعیین شود. همینطور برای پیدا کردن میزان سدیم کلرات، یون کلرات باید از طریق کروماتوگرافی یونی و با بازدارنده شیمیایی و آشکار ساز هدایت سنجی تعیین گردد. که برای این کار از محلول ۲ تا ۲۰ میلی گرم کلرات استفاده می شود.

۶- انبارداری: به منظور نگهداری سود پرک آن را در تماس با آلومینیوم ، روی ، فولاد گالوانیزه و … قرار ندهید. همچنین بسته بندی باید کاملا مهر و موم شده بوده و از تماس سود پرک با هوا جلوگیری کنید.

فروش آنلاین سود پرک در اهواز

فروش آنلاین سود پرک در اهواز همانطور که در بالا ذکر شد، سود پرک در بسیاری از صنایع کاربرد فراوانی دارد و به همین علت خرید و استفاده از سود پرک با کیفیت می تواند در تولید محصولات باکیفیت نیز تاثیر گذار باشد. اگر در مشهد، اروند، اهواز و هر شهر دیگری هستید دیگر نگران خرید سود پرک نباشید. بسته به نوع و مقدار خرید شما، قیمت مناسب به شما اعلام می شود. دقت داشته باشید که در هنگام خرید سود پرک بهتر است بیشتر به کیفیت آن توجه شود تا قیمت سود پرک.