قیمت هیدروکسید سدیم خالص

قیمت هیدروکسید سدیم خالص بر اساس نوع، شیوه بسته بندی و چگونگی عرضه و فروش آن تعیین می شود. معمولا خلوص بالاتر سبب افزایش قیمت خواهد شد. از سوی دیگر فروش بی واسطه محصول اثرگذاری مستقیم بر قیمت تمام شده دارد. در هر حال قیمت تمام شده این ماده صنعتی برای خریداران بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. می توان قیمت روز هیدروکسید سدیم را به صورت اینترنتی به دست آورد.

قیمت هیدروکسید سدیم خالص

طرز تهیه سود پرک از سود مایع

طرز تهیه سود پرک از سود مایع

طرز تهیه سود پرک یا همان سدیم هیدروکسید از سود مایع مراحل خاصی را طی می کند. خط تولید سود پرک به صورت تمام اتوماتیک بوده و این محصول با بهترین درجه کیفی تولید می شود. بهترین روش برای تولید این محصول استفاده از روش تجزیه می باشد که برای تامین سدیم مورد نیاز از نمک استفاده می شود. سود مایع پس از طی شدن مراحل به وسیله تانکرهای خاصی به کارخانه برای تولید سود پرک انتقال می یابد.

سود پرک شفق شیمی بهترین نوع از این محصول شیمیایی است که در کشور تولید می شود. جهت تولید آن ابتدا کاستیک سود مایع را در نوعی مخازن که در برابر خورندگی مقاوم بوده، ریخته و آن را تا دمای 1400 درجه سانتیگراد حرارت می دهند تا با تبخیر مایعات، آرام آرام درجه خلوص آن افزایش پیدا کند.

پس از آنکه مواد به غلظت مورد نظر رسید آن را به سینی های از جنس نیکل منتقل می کنند. این سینی ها بسیار سرد بوده و سود پرک تولید شده به شکل ورقه های پهن و نازکی بر روی آن خشک می شود. پس از خشک شدن محصول جمع آوری و در داخل کیسه های مخصوص دو لایه بسته بندی و برای فروش آماده می شود.

بررسی تخصصی قیمت هیدروکسید سدیم

بررسی تخصصی قیمت هیدروکسید سدیم

برای بررسی تخصصی قیمت هیدروکسید سدیم باید به برخی از مسائل در حوزه تعیین قیمت این محصول شیمیایی توجه ویژه کرد. شرکت های مختلفی در زمینه تولید هیدروکسید سدیم در کشور فعالیت می کنند. بسته به کیفیت مواد اولیه مورد استفاده و درجه خلوصی که محصول تولید شده دارد، قیمت ها متغیر است. در ماه های اخیر نوسانات ارزی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت این محصول مهم و صنعتی بوده است. به گونه ای که با بالا رفتن نرخ دلار، قیمت هیدروکسید سدیم هم روند افزایشی داشته است.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت این ماده صنعتی میزان عرضه و تقاضای آن در بازار است. از آنجا که هیدروکسید سدیم از مهمترین مواد اولیه تشکیل دهنده محصولات تولیدی در صنایع مختلفی چون نفت و گاز، دارو، کاغذ، مواد شوینده و… می باشد، کاهش عرضه از سوی تولید کننده و افزایش تقاضا از سوی خریداران بر قیمت تمام شده اثرگذار می باشد.