مرکز فروش سود کاستیک

سود کاستیک که با عنوان سود پرک هم شناخته می شود، کاربرد وسیعی در صنعت داشته به طوری که در سال های اخیر، میزان تولید فروش این ماده قلیایی در سراسر جهان افزایش داشته است. سود کاستیک از فراورده های پتروشیمی است و قیمت آن در بازار های جهانی تعیین می شود. مراکز فروش سود پرک، محصولات بومی و خارجی تولیدکنندگان مختلف را با کیفیت و درجه خلوص متفاوت متناسب با نیاز مشتریان، به صورت حضوری و اینترنتی به فروش می‌رسانند.

مرکز فروش سود کاستیک

موارد استفاده از سود پرک چیست؟

موارد استفاده از سود پرک چیست؟

سود پرک یا همان کاستیک سودا، ماده ای شیمیایی با خاصیت قلیایی بالاست که در دمای معمولی به صورت، پرک هایی سفید و بدون بوست. این ماده با فرمول NaOH در مجاورت هوا، به سرعت رطوبت و دی اکسید کربن را جذب کرده و وزن آن افزایش می یابد. همین جذب رطوبت باعث کاهش کیفیت محصول شده و از قیمت و ارزش آن می‌کاهد. لذا برای بسته بندی این ماده شیمیایی، از کیسه های لمینتی دوجداره استفاده شده و سر کیسه ها با نخ های نایلونی با دقت دوخته می شود تا هیچ هوایی وارد کیسه ها نشود. سود پرک یا سدیم هیدروکسید بیشترین میزان خاصیت قلیایی را در طبیعت دارد. این ماده خاصیت سفید کنندگی و چربی زدایی داشته و محلول در آب است.

کاربرد NaOH یا سدیم هیدروکسید بسیار گسترده است؛ از کارواش و شستشوی دستگاه های صنعتی گرفته تا فرآوری نفت و گاز، از سود پرک استفاده می کنند. سود پرک از تبخیر و تغلیظ سود سوزآور مایع به دست آمده و در هنگام استفاده، دوباره به حالت مایع در می‌آید.

موارد استفاده از سود پرک:

  • از خاصیت قلیایی سود پرک، برای تنظیم PH آب، اسید ها و دیگر محلول های شیمیایی استفاده می‌شود.
  • در ساخت داروهای مختلف و تجهیزات پزشکی سود پرک مورد استفاده است.
  • برای استخراج فلز آلومینا از سنگ معدن و تولید آلومینیوم کاستیک سودا بسیار پرمصرف است.
  • در صنایع نساجی، چرم، مصالح ساختمانی، شیشه و … از خاصیت سفید کنندگی، شفاف سازی سود پرک بهره می برند.
  • در شستشوی قطعات و دستگاه های جرم گرفته و چرب صنایع تولیدی از ویژگی قلیایی، پاک کنندگی کایتیک سودا استفاده می شود.
  • در تولید محصولات شوینده و بهداشتی و صنایع غذایی هم از NaOH بهره می‌برند. 
  • و…

صادرات سود کاستیک به کشورهای دیگر

صادرات سود کاستیک به کشورهای دیگر

روزانه خط تولید سود پرک در کارخانه های صنایع شیمیایی میزان بالایی از این ماده را تولید و روانه بازار می کند. در این کارخانه ها، با روش های مدرن و پیشرفته الکترولیز، اقدام به تهیه سود پرک با خلوص بالا می کنند. این محصولات با توجه به کیفیت سدیم هیدروکسید مایع اولیه و روش فرآوری، دارای خلوص، کیفیت و قیمت متفاوتی هستند.

ایران به عنوان یکی از فعالان تولید سود کاستیک در دنیا، مقام اول تولید در بین کشورهای خاورمیانه را دارد. سود کاستیک ایرانی از نظر کیفی با محصولات کشورهای پیشرفته، قابلیت رقابت داشته و به بسیاری از کشور های دور و نزدیک صادر می شود.