راه اندازی خط تولید سود پرک با تکنولوژی روز دنیا

ایران جزو کشور هایی است که برای راه اندازی خط تولید سود پرک، از دستگاه هایی با آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده کرده است.

سود پرک برای زیتون

سود پرک ها ترکیبات شیمیایی هستند که به علت قلیایی بودن و خاصیت خورندگی که دارند، برای شیرین سازی زیتون استفاده می شوند.

زیتون یک نوع میوه است که طعمی تلخ دارد و از خواص فراوانی برخوردار می باشد که در طب سنتی نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد، این میوه سالانه توسط کشاورزان برداشت شده و مورد استقبال افراد زیادی قرار می‌ گیرد.

در صنایع مواد غذایی از سود پرک به منظور شیرین سازی زیتون از آن استفاده می‌ شود؛ چرا که با خاصیت قلیایی سود پرک می‌ توان تا حدودی تلخی زیتون را از بین برد.

پس از طی نمودن مراحل متعدد تلخی زیتون از بین می‌ رود، که در ادامه به این مراحل اشاره خواهیم کرد.

  1. پاک کردن زیتون‌ ها

در این مرحله قبل از شروع فرآیند، ابتدا باید تمام برگ، شاخه و زیتون‌ های خراب را از یکدیگر جدا کرد.

  1. اضافه کردن

زیتون‌ های پاک شده را در ظرف‌ های بزرگ ریخته و به آن آب اضافه می‌ شود، که باید اندازه آب استفاده شده را با بطری یا ظرفی مشخص کنید؛ همچنین میزان آب باید از سطح زیتون ها 10 سانتی‌ متر بالاتر باشد.

  1. افزودن سود پرک

بعد از اینکه حجم آب اضافه شده را اندازه‌ گیری کردید، باید به ازای هر 1 لیتر آب 20  گرم سود پرک به آن اضافه کرد و برای حل شدن بهتر است آن را هم بزنید.

  1. گذر زمان

هر 2 تا 3 ساعت محلول را هم بزنید و باید زیتون‌ ها به مدت 8 تا 12 ساعت در محلول قرار داشته باشند.

  1. امتحان زیتون

پس از چند ساعت که زیتون در محلول قرار داشته است، می‌ توانید تعدادی از آن را شستشو داده و در آب سرد قرار دهید، تا از تغییر نکردن رنگ آب مطمئن شوید، حال طعم آن را مزه کنید درصورت تلخ بودن در محلول قرار دهید و در صورت شیرین شدن از ظرف خارج کنید.

  1. شستن زیتون‌ ها

پس از اینکه زیتون‌ ها طعم شیرینی به خود گرفتند، محلول داخل ظرف را که رنگ تیره ای دارد با احتیاط خالی کنید و چندین بار آن را با آب بشویید؛ سپس زیتون‌ ها را در آب قرار دهید و آب زیتون را روزانه چندین بار عوض کنید و این فرآیند را در طول دو روز انجام دهید تا محلول سود پرک به کلی از بین برود.

  1. اضافه کردن سرکه

به منظور خنثی‌ سازی، زیتون‌ های شسته شده را به محلول آب و سرکه اضافه کنید، پس از اینکه یک روز کامل در محلول قرار داشته طی 2 تا 3 مرتبه آب ظرف را عوض کنید؛ سپس زیتون‌ ها را به محلول 7 درصد نمک اضافه کنید، منظور از محلول 7 درصد نمک محلولی است که به ازای هر یک لیتر آب 70 گرم نمک به آن اضافه می‌ شود.

  1. اضافه کردن آب نمک 4 درصد

زیتون‌ ها را از محلول 7 درصد نمک خارج کرده و محلول 4 درصد نمک آماده کنید سپس؛ محلول درست کرده را جوشانده و پس از سرد شدن به زیتون‌ ها اضافه کنید؛ حال زیتون‌ ها آماده و شیرین سازی شده اند.

کارخانه تولید سود پرک

در ایران کارخانه‌ های زیادی در زمینه تولید سود پرک فعال هستند؛ چرا که سود پرک در صنایع مختلف به عنوان مواد اولیه جهت تولید محصولات مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

کارخانه‌ های تولید کننده سود پرک از بهترین و مرغوب‌ ترین مواد اولیه برای تولید این محصول استفاده می‌ کنند؛ چرا که هر چه کیفیت مواد اولیه بالاتر باشد، در نهایت سود پرک تولید شده نیز از کیفیتی بالاتری برخوردار می‌ باشد.

برای تولید این محصول در کنار استفاده از مواد اولیه مرغوب از تجهیزات، دستگاه‌ های فوق پیشرفته‌ و افراد متخصص استفاده می‌ شود تا محصولی با میزان خلوص بالا تولید شود.

در ابتدا سود پرک‌ ها به صورت مایع تولید می‌ شدند که امروزه برای راحتی در حمل و نقل، جابجایی و نگهداری این محصول را به صورت جامد و به شکل پرک های کریستالی تولید می‌ کنند.

این محصول را پس از تولید در بسته‌ بندی‌ های دو لایه از جنس پلی اتیلن و پلی پروپیلن با وزن 25 کیلو بسته‌ بندی می کنند تا شرایط محیطی بر کیفیت محصول تاثیرگذار نباشد؛ چرا که این محصول در تماس با رطوبت و اکسیژن کیفیت خود را از دست می‌ دهد.

لازم به ذکر است سود پرک از خاصیت قلیایی بسیار بالایی برخوردار است؛ به همین علت توصیه می‌ شود، هنگام استفاده از این ماده برای ایمنی، از تجهیزاتی مانند: کلاه، دستکش، پیشبند، عینک و غیره استفاده کنید؛ چرا که در صورت تماس با سطح پوست سوختگی شدیدی ایجاد می‌ کند.

خرید سود پرک در شیراز

شیراز یکی از شهر هایی است که سود پرک را در حجم گسترده ای تولید می‌ کند؛ چرا که تعداد تولید کنندگان این محصول در شیراز زیاد اند، به همین علت می‌ توانید به راحتی برای خرید سود پرک به شیراز مراجعه کنید.

برای خرید سود پرک باید در درجه اول به نکاتی مانند: نوع ماده، درصد خلوص، نوع بسته بندی و کیفیت محصول دقت کنید؛ زیرا هر یک از موارد در کنار قیمت، در کارایی این محصول نیز تاثیر گذار است.

امروزه باید به عوامل اصلی قیمت گذاری این محصول نیز توجه داشته باشید؛ چرا که هر یک از عوامل به گونه ای در تعیین قیمت این محصول تاثیر گذارند؛ این عوامل شامل: قیمت ارز جهانی، میزان صادرات ، عرضه و تقاضا و نوع بسته بندی می شود.

این عوامل در کنار تعیین قیمت در تغییر قیمت نیز تاثیر گذار است؛ برای مثال، زمانی که میزان تقاضا محصول در بازار افزایش پیدا می کند میزان عرضه این محصول کاهش پیدا می کند؛ بنابراین کالا با افزایش قیمت رو به رو می شود.

سود پرک

شما می توانید این محصول را با مراجعه به فروشگاه های عرضه کننده سود پرک در شهرتان خریداری کنید که در این روش باید زمان زیادی برای خریدتان صرف کنید تا محصولی اصل و مورد اطمینان خریداری کنید.

از طرفی نیز می توانید در هر مکانی که هستید از طریق فروشگاه های اینترنتی به صورت غیر حضوری در کوتاه ترین زمان خرید خود را انجام دهید‌.

مجموعه ما نیز جزو بهترین عرضه کنندگان سود پرک در کشور شناخته شده است، که این محصول با کیفیت را در بسته بندی های 25 کیلویی با قیمت 920,000 تومان الی 1,600,000 تومان با خلوص 99 درصد در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت روز این محصول با مشاوران ما در ارتباط باشد.